Aarslev U10 drenge vandt pokal i Bielefeld i Tyskland

03. juni 2018 kl. 20:44

I den indledende runde blev Aarslev nr. 3 i deres pulje efter sejr over bl.a. Herzebrocker SV, men også desværre også et nederlag til FC Bayern München.

Herefter gik drengene videre til en pulje med 3’ere fra andre puljer, hvor de med fight og råstyrke endte som vinder af puljen.

I efterfølgende krydskampe blev det til en 4. plads, som gav drengene en flot pokal med hjem.

Drengene har spillet mod hold fra bl.a. Tyskland, Holland, Slovenien og England, og har spillet mod og mødt de “store” hold som f.eks. FC Bayern München og Everton F.C. (se billeder).

Det har været et rigtig godt stævne, som var veltilrettelagt. Der var 120 deltagende hold i alt (kun U10 hold).

Trods det, at drengene kommer fra en lille landsby på Fyn, hvor de træner i Aarslev Boldklub 2 gange om ugen, kan de godt være med!
Flere af modstanderne, der deltog i stævnet, kommer fra store kommercielle klubber, hvor drengene træner morgen og eftermiddag de fleste af ugens dage.

Drengene fra Aarslev BK havde tid til hygge og “flush-dance” mellem kampene. Det sociale og det gode humør vægtes højt både til træning og stævner.

Vi er allerede inviteret til stævnet i Bielefeld igen til næste år😊

Stævnet blev vundet af Münchengladbach.