Træning starter igen !!!

10. maj 2020 kl. 13:34

Endelig.

Fra på onsdag d. 13 maj, må vi igen begynde at træne fodbold.

Det bliver dog ikke helt fodbold som vi plejer, men en “Corona-version” med begrænsninger.

Klubhuset vil også fortsat være lukket, så man møder omklædt til træning.

I det hele taget er der en del regler. Reglerne er udarbejdet af DBU og det er vigtigt at alle sætter sig ind dem.

Snak med jeres børn om det, så de er med på det, når de møder  til træning.

Vi forventer at reglerne bliver overholdt, så vi ikke risikerer endnu en nedlukningen eller store bøder.

Hvis en afdeling ikke føler de kan overholde reglerne, må de ikke starte træning op.

Præcis hvornår ens hold starter får man at vide af sin træner. Ligesom han vil forklare hvordan træningen kommer til at foregå.

Download reglerne her

Eller læs dem nederst på denne side (under filmen).

Se også gerne på DBU’s hjemmeside, hvor de fleste nyheder handler om “Corona-fodbold”.

Selvom det ikke bliver helt det samme, håber vi, at det trods alt stadig bliver sjovt at komme til fodbold.

Og så håber vi på at det ikke varer for længe.

Mvh

Aarslev Boldklub

Guidelines for afvikling af træning

• Man skal ikke møde til træning, hvis man selv har symptomer på Covid19-sygdommen eller bor sammen med eller har været i kontakt med en person, som er testet positiv.

• Ingen træning for personer i risikogrupper uden myndighedsgodkendelse.

• Klubhuset er lukket dvs. ingen omklædning og bad. – Toiletterne kan bruges i nødstilfælde, men få tisset af hjemmefra, da træneren er nødt til at, gå med ned hvis man skal på toilet.

• Alle møder omklædt til tiden (ikke før) og går direkte til deres træningsgruppe. Træningstider og sted skriver jeres trænere til jer.

• Ingen hilsner med High five eller kram.

• Der vælges et sæt bolde og kegler, som kun må bruges af den enkelte gruppe.

• Det er ikke tilladt at bruge overtræksveste.

• Der må max trænes i grupper af maksimum 10 personer inklusive voksne, og der må ikke skiftes ud i grupperne under træningen.

• En 11 mandsbane bliver delt op med streger i 3 felter, hvor de enkelte grupper må træne.

• Drikkedunke skal medbringes fyldte hjemmefra og må ikke deles med andre.

• Alle spillere og trænere vasker hænder/spritter hænder af, inden de går til træning. Alle trænere får udleveret håndsprit.

• Ingen tilskuer til træningen

• Der skal altid være én træner eller voksen til stede pr. gruppe

• Der skal så vidt mulig holdes 2 meters afstand til hinanden under hele træningen og ved samlinger. Dvs. ingen kamp.

• Træningerne bliver tilrettelagt, så de kan gennemføres helt uden fysisk kontakt.

• Under træning er det kun træneren, der må flytte kegler og mål.

• Der må ikke heades til bolden og heller ikke tæmmes med bryst

• Der må IKKE bruges hænder i træningen med undtagelse af målmanden, der skal bruge EGNE handsker, som skal være vasket af før træning.

• Der må ikke skiftes ud i grupper under træning.

• De enkelte grupper skal holdes separate og må ikke blande sig med hinanden under træning.

• Alle forlader træningen lige efter den er slut. Anlægget skal forlades alene, ikke i grupper. Man må selvfølgelig gerne bliver hentet i bil på parkeringspladsen.

• Træneren vasker alle rekvisitter af med vand og sæbe.

• Hvis en spiller eller en leder får symptomer på sygdom, og får konstateret COVID-19, skal klubben, trænere og medspillere orienteres om dette.